Kronologi Pertandingan

Assalamualaikum.
Yang dihormati. Barisan barisan saf saf yang membaca entri kali ini.Diharapkan berada dalam keadaan sihat waras aman sejahtera.Setelah hampir 3 bulan aku berpenat lelah dengan pertandingan pertandingan yang sementara di dunia ini.Akhirnya berjaya menamatkan riwayat pertandingan ini dengan aliran yang lancar sekali ye.

Berikut adalah kronologi pertandingan yang disertai.
Pertama sekali Jeng jeng jeng jengg jengg ehemmmm.
Pertandingan Pesta Pantun Peringkat Daerah.
Mulanya menang tanpa bertanding.
Kemudian, tewas dengan pasukan yang pernah masuk peringkat kebangsaan.
Biasalaa menang kalah adat pertandingan.


Barisan pemantun SMK Seri Perak. Yang tengah tuu 
paling comel. HikhokHikHok.

Muka kalah pantunn. Haha

Saat persidangan dijalankan. Baju hakim lelaki tuu kedut. Haha.

Seterusnya, pertandingan mendeklamasi sajak.
Latihan hanya dibuat dalam masa seminggu.
Aku peserta pertama buat persembahan.
Aku deklamasi dan buat penghayatan terbaik yang termampu.
Ramai yang bagi harapan aku boleh menang.
Tapi apakan daya. Rezeki Allah yang tentukan.
Aku hanya menang dihati para penyokong.
Ehehehehehe.

Gambar hitam putih ala ala zaman dahulu kala,
Bersama Eyka,pensyair brsuara merdu
 Berlatar belakangkan jamban sekolah.

Hahaha. Lobang hidung aku yang besar
 membolehkan lebih banyak kandungan 
oksigen meresap masuk ke dalam badan.

Srikandi pendeklamasi puisi. Cewahh.Lol

Muka kaciwaa.Terima kasih laa Eyka 
pinjam paha untuk aku menikmati keindahan 
padang sekolah orang.

Habis sajak minggu seterusnya,pertandingan kawat kaki antara sekolah 
sekolah tersohor dalam daerah Kerian.Dalam scout, akulah yang paling 
banyak bermasalah dengan lupa stepnya. Itulah inilah blaa blaaa.
Kena maki lagi beberapa jam sebelum pertandingan. Mana tak down.
Hilang semangat.Berlinang air mata. Nasib laaa cikgu bangkitkan aku semula.
Kawan kawan semua. Terima kasih yaa. Aku terharu rasa nak baling semua. Haha
Masa pertandingan, komander bagi arahan buka barisan, aku boleh buat kekanan lurus.
MasyaAllah waktu tu muka aku cuak gilaa.Cana boleh silap ni. Yang pasti ramai yang 
tahan gelak time tuu. Malu woi Malu,Alhamdulillah silap2 pun Allah bagi rezeki kami
sepasukan nombor 2. Yeayy. Syukran,






Berakhirlah segala kronologi pertandingan. Dan bermulanya perjuangan menempuhi SPM.
Semoga segalanya dipermudahkan Allah dan memperoleh kejayaan.Aaaminnn.



No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik